Medytacja – sposób na stres

Stres stał się codziennym towarzyszem naszego życia. Bombarduje nas coraz większa liczba bodźców, wykonujemy też więcej zadań niż kiedykolwiek wcześniej. Coraz większa liczba osób ma problem z tym, żeby pozwolić sobie na relaks i na odpoczynek. Jednak można temu zaradzić. Na pomoc przychodzi medytacja.

Jakie są korzyści z medytacji?

Regularne praktykowanie medytacji przekłada się na spokój odczuwany na co dzień. Nawet po krótkim czasie regularnej praktyki możemy zauważyć, że mniej rzeczy wyprowadza nas z równowagi, a do problemów podchodzimy z większym spokojem. Lepiej też panujemy nad swoimi emocjami i prościej jest nam nie reagować automatycznie w sytuacjach stresowych. Możemy doświadczać też większej koncentracji, i mniejszego błądzenia myślowego, co przekłada się na lepsze wyniki w pracy lub nauce. Umysł poddawany treningowi jest bardziej wydajny i mniej się męczy. Osoby, które medytują długi czas, potrzebują też mniejszej ilości snu i czują się bardziej wypoczęte i rozluźnione w ciągu dnia.

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. ILI pisze:

    U mnie medytacja to podstawa na początek dnia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *